З чого почався Центр розвитку виховництва і перші результати роботи

03.01.2019

В червні 2018-го (презентація Центр розвитку виховництва відбулась 2 червня під час Форуму зв’язкових) постало завдання – створення чогось нового, чогось, що може створити таку методичку для виховників, щоб диво настало. Новий структурний підрозділ “з нуля” – без назви, без реклами, без критеріїв роботи, безумовно складний, відповідальний та цікавий виклик. Почалося все… з початку.

Чому “Центр розвитку виховництва”? Тому, що цей структурний підрозділ (далі – ЦРВ), не є дотичним до вишколів, Лісової школи та решти типових пластових заходів, які проводяться з року в рік. ЦРВ бере на себе розробку нових тем або подачу по-новому інформації у форматі мотиваційних тренінгів. Де сфера відповідальності тренінгово-методичного центру? Якщо взяти чотири функції менеджменту – планування, організація, мотивація та контроль – то ЦРВ перебуває виключно в аспекті мотивації.

Концепція створення методичного матеріалу, що відбувалось і в що це вилилося зараз? Перше питання, яке виникло: “Як ознайомитися із напрацюваннями останнього півріччя?”. Виховники працювали, є методичні розробки минулих років, кожен допрацьовує пластові завдання і заняття під свій досвід. Потрібно всю цю інформацію зібрати до купи. Ми надіслали запит до куренів з питанням, що б їм було корисно побачити в опрацьованій нами методичці.

Читайте також: Центр розвитку виховництва у Львові: його місія та цілі

Наступне питання: “Як же нам мотивувати використовувати наші опрацювання?”. Під час знайомства з кадрою виховників (КВ), виникла ідея провести тестування, щоб зрозуміти, з якою ж мотивацією ми зустрінемося на початках в роботі, де нам буде складно, а де простіше.

Окремі ключові моменти проведення тестування:

одномоментне знайомство з кадрою виховників – найкращий шлях побачити внутрішню динаміку роботи в команді і одразу її обговорити;

– з метою економії взаємного часу (знайомство тривало до 1,5 години на курінь) запланували одночасно проводити зустріч із двома працівниками ЦРВ. Це дозволило збільшити пропускну здатність на одну годину часу. І ми пришвидшилися – почали знайомитися із 2-3 куренями за вечір;

– ми мали змогу одразу поставити виховникам та зв’язковим потрібні нам питання, наприклад, “коли проводились батьківські збори?”. До речі, у цьому випадку пункту про батьківські збори немає у порядку денному більшості куренів. Здебільшого збори проводяться один раз – для оголошення вкладки на табір на початку літа або сказати про брак реманенту. Тому в нас виникла ідея провести Форум Батьків. Діалог з батьками також може бути мотивацією для юнаків/юначок, і виховників (про результати Першого Батьківського Форуму розповім в наступному дописі).

Читайте також: ми дебютували важливий крок в побудові діалогу з батьками

– аналіз наявного методичного матеріалу (на Пластовій Банці, в інтернеті та на Станиці) наштовхнув на думку: “А скільки ж занять проводиться? Скільки матеріалу потрібно?”. При знайомстві ми питались, скільки сходин проведено в гуртку за минулий рік. В більшості відповідь звучала: “щотижня”. Все ж коли ми уточняли, то цифра коливається від 14-ти до 50-ти сходин. Одна з тем, над якою ми міркуємо – як багато варіантів сходин варто розробляти?

Що ми маємо в результаті:

  • в результаті зустрічей з КВ, буквально “з нуля” створилася CRM-система: інформативна сконцентрована аналітична інформація, якою зручно користуватися і голові булави УПЮ, і голові булави УПН, і командам відповідальним при плануванні та організації дошколів;
  • Станична Пластова Рада затвердила попереднє проходження виховниками тестування перед вишколами;
  • провели Перший Форум Батьків;
  • розробили положення про роботу відділу та маємо трьох працівників;
  • провели мотиваційний тренінг, де, розпочали разом з виховниками працювали по вже готовому методичному матеріалу;
  • розроблено каркас методички для 1 та 2 проби. Підготовка методичного матеріалу для третьопробників має ще багато питань. Після повного аналізу результатів тестувань, ми зробимо їх ще кращими і представимо експертам з пластування в УПЮ;
  • готові результати тестування-знайомства з КВ усіх куренів. Результати тестів, де визначено слабкі та сильні сторони, представлені УПЮ та УПН;

Це, якщо коротко про деталі роботи Тренінгово-методичного центру та перші результати. Якщо є питання, пропозиції чи бажання щось уточнити звертайтесь на пошту coaching.plast.lviv@gmail.com.

Олена Нагірна, керівник тренінгово-методичного центру Пласту у Львові

Напишіть нам