«Якою б освіта не була, це завжди про двосторонню роботу. Я завжди кажу, що в Пласті я виховую(сь). І не забувати робити все з любовʼю» - Юрій Школа [бути виховником]
27.01.2025
Час для прочитання: 4 хв
Розпитали виховника Юру, чому вирішив узяти на себе таку місію, чого вчиться від дітей, хто мотивує його продовжувати діяльність та, зрештою, яку пораду хотів би дати тим, хто хоче стати виховником (-цею), але досі сумнівається.
Я з Кривого Рогу й долучився до Пласту вже в дорослому віці, свого часу мені якось бракувало ціннісного, патріотичного виховання, але все ж завдяки різним досвідам довелось щось таке здобути. Пласт відгукується мені за цінностями і я усвідомлюю важливість такого виховання дітей, тож мене лише тішить той факт, що я можу бути дотичним до мети організації. Нехай я не бачитиму результат уже завтра, але впевнений, що діти будуть спроможні творити зміни в суспільстві, завдяки досвіду, який здобувають у Пласті.
Мені цікава сфера освіти та й загалом подобається працювати з дітьми. Я мав досвіди роботи з дітьми різного віку.
Обрав стати новацьким виховником через більшу потребу в хлопцях виховниках в уладі. Бо дуже багато хлопців навіть не потрапляють у новацтво [7-11 років], а йдуть одразу в юнацтво [12-17 років], але з правильним підходом це дуже важливий формотворчий етап у житті дитини, де можна закласти гарний фундамент для її майбутнього юнакування.
Для мене усвідомлення важливості свідомого майбутнього покоління і є тим зовнішнім рушієм, адже то не лише про Пласт як організацію. Але й досить часто отримую підтримку від своїх друзів (пластунів і не тільки), які слідкують за моєю виховницькою діяльністю, і це теж дуже цінно й додає сил, щоб працювати далі.
Мені здається, що найголовніше вибудувати комфортну та довірливу атмосферу, а це вже досягається різними способами. Нехай це й новацтво, але вже в цьому віці ми покриваємо різні теми, які потребують їхньої уваги. Я думаю, що дуже важливим завданням виховника є знайти баланс між грою та інформацією, щоб діти вчились і залишались дітьми.
Діти звертаються до виховника на «ти», а виховник бавиться з ними, як дитина, але при цьому діти чують братчика й співпрацюють із ним. Без довіри та комфорту, на мою думку, того не досягнути.
Якою б освіта не була, це завжди про двосторонню роботу. Я завжди кажу, що в Пласті я виховую(сь). І не забувати робити все з любовʼю».
Спочатку спробувати зрозуміти. Зрозуміти себе й відповісти собі, чому це важливо для тебе. Адже виховницька діяльність потребує багато енергії. Спробувати зрозуміти Пласт та улад, походити на сходини, подивитись як все працює, допомогти з чимось іншому виховнику. Це нормально сумніватись, але варто пробувати, бо особисті досвіди формують чітку позицію.
Дуже важливо не забувати про самого себе і знайти для себе джерело енергії, якесь пластування для себе, наприклад, курінь.
Ми не можемо лише віддавати, тож варто знайти, звідки черпати сили, й у складні часи повертатись до своєї мотивації.